pondělí 25. května 2009

Windows a error 0x00000024

Dnes se mi přihodila opravdu podivná věc. Po několika dnech čerstvé reinstalace PC jsem zkoušel(jelikož mám v PC dvě zvukové karty) změnit výstupní zvukové zařízení. Přepnul jsem tedy výstup na integrovanou zvukovku, jenže ze zvukovky nešel žádný zvuk, tak chci kouknout znovu do Ovládacích panelů...ejhle - restart. Tiše jsem zaklel.

PC začal zase nabíhat, při načítání Windows (jezdící čtverečky :) mě čekalo nemilé překvapení, na chvíli blikla modrá obrazovka a znovu restart... Takhle se dělo stále dokola. Zkoušel jsem spustit PC v různých nouzových režimech, ale také pořád Blue Screen Of Death (BSOD). Nejhorší bylo ale nejspíš to, že to bliklo na zlomek sekundy a já si tak nemohl přečíst, co pěkného mi Bill píše.

V tom mi probleskla hlavou myšlenka: „Co tam takhle vložit instalační XP CD a zvolit opravení systému?“ Zkusil jsem... PC chvíli spokojeně chrochtalo, až na mě vyskočila nabídka, jestli chci REPAIR nebo pokračovat, no stiskl jsem klávesu R pro Repair. Kuk ... BSOD, tentokrát už ale neprobliklo a zůstalo na mě civět. Mohl jsem si tedy v klidu přečíst co mi píšou. Byla tam nějaká chyba STOP 0x00000024 a problém v souboru NTFS.SYS, Microsoft mi radil projet ten disk Scandiskem s příkazem Scandisk /f. Hračka! Jenže já neměl kde to projet, jedině že bych si nainstaloval na jiný disk Windows a pak k němu připojil tento. Ale jelikož jsem od přírody líný tvor, zkoušel jsem všecko možné, jen ne si smazat některý nejméně potřebný disk a nainstalovat tam Windows.

Nakonec už jsem neměl sílu a chtěl jsem ten problémový disk natvrdo zformátovat. Rozjel jsem tedy znovu WIN XP CD. Místo klávesy R jsem tentokrát stiskl Enter abych mohl disk naformátovat. Kuk, BSOD. No to už mě celkem rozhodilo, nechápu, jak to může skákat skoro všude. Teď jsem si na PC ani ten disk nemohl naformátovat.

Napadlo mě, že bych zkusil recovery z jiného Microsoft systému... Po ruce jsem měl BOOT DVD Windows Vista. Spustil jsem je tedy. PC data z DVD chroustal o poznání déle. Nakonec na mě vyskočilo nádherné okýnko kde se ptali, jestli chci recovery nebo install. Dal jsem Recovery... PC zase chvíli chroustal. Jenže nenašel mi žádný systém na opravu. Tak jsem si řekl, co se dá dělat.

Zkusil jsem naposledy PC spustit normálně. A on se zapl Scandisk!!! Projel se ten problémový disk a v pořádku mi najel Windows.

Ptal jsem se později učitele ve škole. Prej to měl na svědomí Master Boot Record (MBR). Zjednodušeně by se dalo říct, že v něm jsou uloženy zaváděcí prvky pro hard disk, když se porouchá, tak disk nešlape. XP si s tím neveděly rady, ale když jsem tam vložil CD Vist, tak ty na to pravděpodobně přišly a problém opravily.

Řešení: Při podobném problému zkusit vložit bootovací DVD Windows Vista....počkat až DVD najede do hlavního menu, tam vybrat Repair (opravit). Poté počkat, kouknout jestli nenašel operační sistém vhodný k opravě, když ne, restartovat PC a ten by už měl v pořádku najet.

Doufám, že to někomů v řešení obdobného problému pomůže.

Žádné komentáře:

Okomentovat