úterý 7. července 2009

Norton 360 - chyba při nalezení viru na DVD

Norton - Vir na DVD nebo CD

Jednou jsem takhle procházel DVD a při vložení jedno z nich do noťasu mi najednou vyskočila výhružka od Nortonu 360 s oznámením, že je na DVD virus. S úsměvem ve tváři jsem klikl na tlačítko "OPRAVIT" a dumal, jak se s tím Norton vypořádá. Samozřejmě vir na DVD nemohl smazat, protože na DVD nelze zapisovat. A tak mi vyplivl hlášku s něčím jako "Vir nemohl být smazán". Řekl jsem si v duchu, no pche, to je přece jasné a pokračoval v projíždění dalších DVD. Jenže to nebyl konec, můj problém teprve začal....

Od té doby se při každém startu windows objevila od Nortonu výhružka, že je v E:/ virus. Zkoušel jsem vybrat co mi nabízel a to bylo buď smazat, což vlastně nešlo, nebo zobrazit nápovědu. Zkoušel jsem tedy vybrat "Nápověda" namísto smazání. Výhružka najednou zezelenala a sama zmizela. Hurá, mám vyhráno! Restartoval jsem pak noťas a co mne nečeká! Při startu zase vyskočilo to červené oznámení. Teď už to začal být malinko problém. Norton jsem nechtěl reinstalovat, protože jsem si nebyl opravdu jistý, jestli tam skutečně někde není vir. Bylo mi ale záhadou, že by se Norton nedokázal vypořádat s virem starým několik měsíců.

Napadlo mě využít bezplatnou podporu Symantec (Norton). Zvolil jsem chat. A tak mě po chvíli začal klient na jejich stránkách připojovat k chatu a hledat nějakého technika. Trvalo to pár sekund.


Už mi někoho našel (veškerá komunikace probíhala v angličtině). Chvíli jsem si myslel, že mi to píše nějaký automatický robot, protože se mě to začalo ptát na otázky, jestli je moje emailová adresa a telefoní číslo platné, jaký používám operační systém atd. Nakonec mi začal technik pokládat lidské otázky typu, jaké mám problémy atd. Zjistil jsem, že ty prvotní otázky měli nějak nadefinované, protože se mě na to stejné ptali později i ostatní technici.

Jak už to tak bývá, tak mě po chvíli tento "první" technik po chvíli přepojil na někoho jiného. Druhý technik se mě zprvu začal vyptávat na stejné věci, pak na trošku podrobnější, třeba jak se chová systém, jestli mi vyskakujou nějaké pop-up okna atd. Vše jsem mu do puntíku popsal a on mě po chvíli požádal, jestli se může vzdáleně připojit na můj počítač a "porozhlédnout se". Vše jsem povolil a postupoval podle jeho kroků. Nainstaloval jsem si nějakou aplikaci, na vzdálený přistup do počítače (vpravo nahoře bylo napsáno "Powered by LogMeIn" - v dalším článku se k tomuto vrátím). Po dokončení instalace jsem ani nestačil mrknout okem a už mi technik odněkud z USA jezdil kurzorem po obrazovce. Nakonec stejně nic nevyřešil (hlavní podíl na tom měla asi česká lokalizace Windows XP a Nortona). Přepojil mě tedy na třetího a posledního technika.

Ten se mě samozřejmě začal znova vyptávat na ty samé věci jako ti dva před ním. Taky se mi připojil vzdáleně do notebooku a taky si nevěděl rady :) Nakonec mi napsal nádhernou radu a to, že mě přepojí dále, na oddělení virů a jejich zneškodnění. Jenže služby tohoto oddělení byly zpoplatněny nemalou částkou 100€. To jsem okamžitě odmítl s tvrzením, že když už jsem si koupil tak drahý program, tak do něho odmítám vrážet ještě víc. Ještě mě chvíli ukecával a tak jsem mu po pár minutách poděkoval za ochotu a z chatu se odpojil.

Rozhodl jsem se zavolat na českou technickou podporu. Zde mi už jednou pomohli vyřešit problém k mé plné spokojenosti.

Zvonilo to pár sekund a do sluchátka se mi ozval přijemný mužský hlas, sdělil jsem svůj problém, technik okamžitě věděl o čem je řeč a přepojil mě jinam. Poté jsem byl sice nucen znovu problém zopakovat, ale stálo to za to! Technik mi poradil, vzdáleně se mi připojil na plochu a vše dal do pořádku. To vše ještě po telefonu, hezky v češtině.

Tak a tady udávám postup, podotýkám, že může být v rozdílných verzích jiný.

Postup:

1. Vpravo dole u hodin klikneme levým tlačítkem myši na ikonu Nortona. Otevře se standardní Norton menu.

2. Zde, nahoře, poklepeme myší na "Nastavení". Otevře se další okno.

3. V nově otevřeném okně, v pravé části, zrušíme zaškrtnutí u textu "Norton Tamper Protection" (V případě, že to nebude anglicky, mělo by to být zaškrtávací políčko u posledního textu vpravo dole).

4. Vyskočí nám další okno, s žádostí, na jak dlouho chceme danou věc vypnout. Ponecháme klidně na 15 minut a klikneme na tlačítko OK.

5. Teď si musíme otevřít "Tento počítač" a najít adresář "C:\Documents and Settings\All Users\Data aplikací\Norton\". Zde by měla být složka, která bude vypadat podobně jak tato: {0C55C085-A2S4-4F28-AAA2-85MP591126E7} Tu rozklikneme a zobrazí se další složky. Vybereme opět složku s názvem "Norton". Zobrazí se další složky, zde rozklikneme složku "QBackup" a smažeme celý její obsah.

6. Teď už jen restartujeme počítač a problém by měl být vyřešen.

Podotýkám, že musíme mít ve Windows povoleno zobrazení systémových a skrytých souborů.

Pokud bychom nemohli najít cestu ke složce QBackup, tak doporučuji spustit ve windows hledání a nechat hledat složku QBackup.

Žádné komentáře:

Okomentovat